Velkommen til vår nettbutikk

1. GENERELT

Du må være 18 år for å handle på memobler.no
Personopplysningene du legger inn på våre hjemmesider, vil bli lagret for kundeoppfølgning av deg og vil ikke bli videresolgt eller brukt til andre formål, med følgende unntak: Vi utleverer kun dine personopplysninger til tredjepart dersom det er behov for:

  • Kontroll av kredittverdighet
  • Lovbestemte tilfeller
  • Når du selv har gitt samtykke

2. KJØPSVILKÅR

Prisene på memobler.no er i norske kroner og inklusive merverdiavgift. I tilfelle en pris på memobler.no er feil, skal likevel den korrekte prisen brukes. I et slik tilfelle vil begge parter ha anledning til å kansellere kjøpet, uten kostnader.

I tillegg kommer fraktkostnader.
Vi tar forbehold om at det kan forekomme skrivefeil eller tekniske feil i produktinformasjon, pris og bilde.

Når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren, er den bindende for begge parter. Unntaket er hvis det har forekommet en tastefeil, som den andre parten innså eller burde innse var feil. Selgeren skal snarest bekrefte bestillingen med spesifisert ordrebekreftelse.


3. BETALINGSVILKÅR

Betaling skjer via kredittkort eller faktura.
Betalingsfristen er 14 dager etter bestilling, og leveringen påbegynnes ikke før betaling har skjedd.


4. FRAKT OG LEVERINGSVILKÅR

Vi sender ikke varer utenfor Norge eller til Svalbard eller Jan Mayen.

Ved kjøp av varer som ikke er på lager vil du få opplyst forventet leveringsdato. Dette er bekreftet leveringsdato til vårt lager, ikke hjem til deg. Vi tar forbehold om forsinkelser i leveringer, disse varles normalt på SMS.

Bestillinger som inneholder møbler som er på lager i kombinasjon med møbler med forventet leveringsdato, vil sendes samlet når alle varene er leveringsklare, med mindre annet avtales særskilt.

Er det hull eller slitt forpakning husk alltid å notere dette på fraktbrev ved ankomst, eventuelt velg å ikke motta varen.

4.1. Hjemlevering

Sendes normalt innen 1-3 virkedager. Du får sporingsnummer på SMS eller epost når varene er pakket, så du kan følge din pakke. Husk å oppgi et telefonnummer du kan nås på.

Varene leveres til nærmeste ytterdør på bakkenivå. Hvis du ønsker bæring, må dette avtales særskilt. Dette forutsetter vei med fremkommelighet for lastebil fram til ytterdør.

Ved levering til steder uten veiforbindelse leveres til varene nærmeste kai eller sted med veiforbindelse.

Pakken må signeres for og det må vises identifikasjon ved signering. Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt og i trapper og dører. Du finner alle målene på vår hjemmeside.

Er det hull eller slitt forpakning husk alltid å notere dette på fraktbrev ved ankomst, eventuelt velg å ikke motta varen.

4.2. Postforsendelse

Pakken din blir levert til nærmeste av postens utleveringssteder.
Sendes normalt innen 1-3 virkedager. Du får sporingsnummer på SMS eller epost når varene er pakket, så du kan følge din pakke.

Du får varsling på SMS eller epost når pakken er ankommet postkontor.
Gyldig legitimasjon må fremvises ved henting.

4.3. Uahentede varer

Ved uavhentede varer, eller om mottaker ikke vil ta imot leveringen, belastes kunden for alle fraktkostnader.

MEM Møbler har også rett til erstatning for de utlegg som oppstår i forbindelse med håndtering og oppbevaring. Transportskade er eneste gyldige grunn for å ikke ta imot en levering.


5. ANGRERETT

Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Om du angrer på et kjøp må du gi oss melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at du har mottatt varen, eller helst så fort som mulig.

Returomkostninger dekkes av kjøper. Varen må returneres ubrukt og i originalemballasjen, slik den ble mottatt og sammen med utfyllt skjema for angrerett. Varer som sendes til oss uten originalemballasjen kan vi dessverre ikke ta imot.

Så snart vi har mottatt varen, refunderer vi beløpet tilbake til deg. Merk at angreretten ikke gjelder for varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg, etter angrerettsloven § 22 e). For å kunne benytte angrefristen må varen være i salgbar stand når den returneres.

Husk at du er ansvarlig fra du henter/får varen levert til du returnerer varen, vi anbefaler deg derfor å behandle varen pent og ta vare på original emballasje hvis du ønsker å returnere varen.

Hvis varen ikke er i original emballasje så vil varen få minimum 30% reduksjon i returbeløpet. Ved andre feil eller mangler på returen vurderes hver sak individuelt, men minste reduksjon i returbeløpet er 30%.


6. REKLAMASJON

Reklamasjonsrett dekker feil som forbrukeren selv ikke står ansvarlig for. Det er ment å dekke fabrikasjonsfeil som var til stede da varen ble kjøpt og som senere forårsaker en mangel ved produktet.

Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok varen(e). Fristen er imidlertid fem år hvis varen(e) er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Dette gjelder f.eks. kapitalvarer som møbler, biler, radio/tv-apparat og byggevarer.

Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk – f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning, f.eks. fuktskade. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering.
Hvis du oppdager en feil på din vare som du har kjøpt på memobler.no ber vi deg snarest kontakte vår kundetjeneste.

Om varen har blitt skadet som følge av en ytre påvirkning (for eksempel støtskade, væskeskade eller normale slitasjeskader) dekkes dette ikke av garanti eller reklamasjonsretten og man må betale for forhåndsundersøkelse og eventuelt for en reparasjon.

Husk at selv om reklamasjonsfristen er 2 eller 5 år, plikter du å reklamere innen rimelig tid etter at du oppdager mangelen, ellers kan reklamasjonsadgangen gå tapt. Det anbefales å reklamere innen 14 dager.
Ta vare på ordrebekreftelsen, denne må forevises ved eventuelle reklamasjoner.


7. RETUR AV PRODUKTER SOM ER KJØPT I VÅR NETTBUTIKK

Ved retur av produkter kjøpt i vår nettbutikk, ta kontakt med vårt kundesenter memobler@gmail.com.
Dersom returen ikke er komplett vil MEM Møbler AS belaste kunden for pris på de delene som måtte mangle.

7.1. Penger tilbake

Tilbakebetaling finner sted når MEM Møbler AS har mottatt varen(e) og godkjent returen, vanligvis innen 14 virkedager.

7.2. Hvis noe går feil

Hvis du mistenker at det er feil på en vare kjøpt i vår nettbutikk skal du straks kontakte vår kundetjeneste memobler@gmail.com.
I enkelte tilfeller kan du også bli satt i kontakt med leverandør av produktet for videre hjelp.

Du vil få instrukser om hvordan varene skal returneres.

7.3. Transportskader

Er varen din transportskadet eller den savnes, kontakt vårt kundesenter raskest mulig på mail til memobler@gmail.com.

Eventuelle skader som oppdages idet du pakker opp varen, skal meldes til kundesenter innen 3 arbeidsdager fra mottagelse. Vi vil deretter kontakte Posten eller annen transportør for å avtale tidspunkt for henting. Du skal ikke selv sende skadet vare til MEM Møbler AS.

MEM Møbler AS står ansvarlig for varen under transport til deg. Kunden har ansvar for varen ved retur.